woensdag 22 januari 2014

Beetje Brel

kwam vanavond uit de pen rollen
een lied, dat hij voor slapengaan
nog even wilde ten gehore brengen -
Brel, dacht ik


Je hebt een huis als een paleis,
Honderd vrienden aan je zij,
Een Windows en een tv,
Op school ben je minstens o.k.

Natuurlijk volg ik die weg!

Je leert goed voor iedere toets,
Op de sportclub doe je het goed,
Je kijkt ook veel naar tv,
En speelt ook vaak met je vri’nden mee.

Ja, ik volg die weg.

Je maakt stoere grappen vlak voor gym,
Och, wat geeft ‘t, je bent toch slim,
Naar huis en Minecraft spelen, gauw,
Daarna twee pond huiswerk aan je mouw.   

Goed, ik volg die weg...

Je leeft met school, computer en tv, 
Ook leef je met je vrienden mee, 
Je leeft voor scores, dus goed leren op school,
Je leeft met grappen over kut, fuk en mongool.

Volg jij gerust die weg, met al je vrienden om je heen,
Leef jij maar, in een stad van steen,
Ga maar, naar de omheinde school,
Niet voor mij die weg, van ijskoude pool!

Ik verkies een weg zonder veel vrienden om me heen,
Zonder dit dat en ’t geen, ik sta niet bij iedere musical steeds op een ander been,
Volg jij gerust die weg, met je onnozele geest van steen, ik verkies het Leven, om me
heen! Nooit meer voor mij die wereld, van dode steen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten