zaterdag 4 januari 2014

Kon-Tiki Thor

nee, het is niet onze eerste expeditie
we deden het al een keer eerder,
thuisonderwijs... en toch voelt het 
heel bijzonder, maakt het ontzettend 
krachtig, word ik er geheel anders zo
erg gelukkig van, blij, uit-bun-dig!

en lijken we omringd door tal van
'supporting spirits', Thor Heyerdahl 
bijvoorbeeld, hij moet het zijn geweest
die me vandaag de film The Kon-Tiki Man 
influisterde, dat kan niet anders!




ik breng hem ik elk geval graag saluut
zoals gepast is, vlak voor we anker lichten, 
en evenzeer de oude god Thor, verscholen 
in zijn naam: bijzonder sterk, als kind
moeizaam opvoedbaar!
beschermer van goden 
zowel als mensen
orde-schepper
dondergod
jupiter

net als Kon-Tiki, naar wie Heyerdahl zijn 
allereerste vlot vernoemde, Viracocha bij 
de Inca's: oppergod, scheppingsgod, die het 
heelal bezielt door iedereen leven in te blazen 
(wind, lucht, adem...was Hij het die me naar 
die film dreef?...




ik verbind me graag met hen
aanroep hun zegen, hun krachten
hun sympathie en blije lach

daar gaan we!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten