woensdag 26 februari 2014

J'aime la vie

wat was dat toch eigenlijk wél mooi !
wat deed ze dat goed 
wat was die tekst lief !

hadden wij er toen maar 
de vertaling bij gezocht...




Ik zie mensen gekromd lopen
Alsof het leven ze 'n nul geeft
Ik, ik ben vijftien en ik zeg je
Whoa who... ik houd van het leven!
Ik houd van het leven... het hele leven
Je moet erin geloven, ik heb ook hoor
Flitsen van hoop en slapeloosheid
Maar al bij al, bij elkaar opgeteld,
Houd ik van de horizont

Ik houd, ik houd van het leven
Ook als dat dwaasheid is
Ik houd, ik houd van het leven
Bravo voor de uitdaging
Ik houd, ik houd van het leven
Neem het me toch niet kwalijk
Ik ben zo geboren
Ik houd, ik houd van het leven
Whoa... en ach wat
Als het wat te veel regent op mij
Whoa who... jij bent er!

Tegenover Jacques Brel en voor Mozart
Voel ik me klein, ‘n kakkerlak
Ik ben niks anders dan een stofje
In dit universum
(Da’s het leven – het leven, 't hele hele leven)

Maar zodra je van me houdt en naar me glimlacht, 
ontketent mijn vreugde zich tot in het oneindige,
er is meer dan Brel, meer dan Mozart, 
mijn leven herstart!

Ik houd, ik houd...

En voor de dagen dat 't niet gaat
Heb ik een truukje bedacht:
Ik reken op jou!

Het leven... als jij er bent!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten