woensdag 16 april 2014

Clonlara

ook Iers, de naam dan - van Cluain Lára, 
Weiland der Merries, veelbelovend!...

maar verder weet ik het niet, waarom ze 
de school die naam gaven - school???



we zijn een beetje aan het zoeken
of er geen alternatieven zijn voor
het toch wel drukkende Vlaamse
examensysteem - o wat missen
we de vrijheid, de schoonheid
van écht thuisonderwijs!!

wat is het zwoégen, iedere dag,
voor Golo, maar ook voor mij !
nooit eens lekker van het ene
in het andere duikelen, altijd
weer die rem, altijd weer een
ander vak dat staat te wachten

nauwelijks opkijken, nauwelijks
ademen, altijd weer door-door
was dàt wel de bedoeling??

gisteren een gesprekje gehad met 
een oude kompane op het TO-pad

zij liet "Clonlara" vallen, en zie daar 
gloort weer hoop aan de horizon !

ik verklap nog niet te veel, moet met
nog wat andere medestanders rustig
bekijken en overleggen...

maar ik voel me rustiger worden,
ontspannen, terugkeren tot mezelf

ja, je wordt er lyrisch van...



1 opmerking: